Slik går du frem for å fullføre registreringen din

Steg 2 – Gi Admin-rettigheter

Gi admin-rettigheter til den eller de som skal bruke plattformen på vegne av selskapet. Dette gjør du ved å klikke på sirklene med dine initialer øverst til høyre. Klikk på «Legg til administrator».

(Eksempler på slike administratorer er CFO, styresekretær eller andre ansatte som vil administrere aksjeeierboken og lage juridiske dokumenter for selskapet.)

Steg 3 – Kontroller informasjon

Gå til innstillinger og kontroller at informasjonen stemmer med tanke på:

  • Nominell aksjeverdi
  • Styremedlemmer
  • Roller i selskapet
  • Admin-rettigheter

Steg 4 – Oppdater informasjon

Når du har registrert selskapet ditt på plattformen, vil aksjeeierboken inneholde den siste informasjonen om aksjonærer og aksjeklasser som finnes hos Skatteetaten.

Disse dataene er ikke alltid oppdaterte avhengig av når siste transaksjon fant sted. Derfor anbefaler vi at du sjekker oppføringene nøye og gjør nødvendige korreksjoner.

Når alle aksjonærer er registrert, må du sørge for at alle aksjonærer har en gyldig e-postadresse. Ved mange aksjonærer er det enklest å legge til e-postadresser ved å klikke på «rediger alle».

Steg 5 – Oppdater vedtekter

Oppdater innstillingene med de siste vedtektene.

  • Hvis vedtektene ikke har en overskrift, må all teksten legges inn i hoved-tekstboksen. La i såfall overskriften være tom.

Steg 6 – Last opp selskapsrettslige dokumenter

Vi anbefaler at du laster opp alle relevante selskapsrettslige dokumenter i arkivet. Eksempler på dette kan være:

  • Vedtekter
  • Den forrige aksjeeierboken med transaksjonshistorikk
  • Stiftelsesdokument