Release note Juni 2024

Aller først vil vi si tusen takk for alle ideer og innspill  🙏.
Dine tilbakemeldinger er viktige for oss. Fortsett å bruke vårt tilbakemeldingsskjema. Vi er alltid åpne for innspill og å ta en kaffeprat om veien videre.

Gjennomfør generalforsamlingen i dCompany

Den nye modulen for gjennomføring av generalforsamlinger er skapt for alle som ønsker effektiv og korrekt administrasjon av fullmakter, oppmøte, avstemninger og vedtak. Løsningen passer for alle møteformer og er ideell i kombinasjon med videomøter.

Aksjonærer kan selv registrere fullmakter, oppmøte og stemme via sin smarttelefon eller laptop. Som møteleder har du full kontroll på gjennomføringen og kan administrere fullmakter, oppmøte og stemmer på vegne av deltakere. Stemmene protokollføres løpende i gjennomføringen av møtet.

Fristen for å avholde ordinær generalforsamling er allerede 30. juni. Modulen kan også brukes for gjennomføring av ekstraordinære generalforsamlinger. Lær mer, bestill en personlig demo og kom i gang ved å kontakte Morten på +47 95218403, eller ved å sende en e-post til info@dcompany.no.

For flere detaljer og prisinformasjon, kan du også laste ned produktarket.

Bedre oversikt og mer effektiv signering

Den nye signeringsmodulen er nå tilgjengelig for både styremedlemmer, aksjonærer og administratorer; og gir alle full oversikt over dokumenter som venter på signatur. Man kan også signere alle eller flere dokumenter på en gang.

Som administrator vil du finne en samlet oversikt og status over alle dokumenter du har sendt til signering. Oversikten viser dokumenter sendt fra både Dokumentroboten og Arkivet, på tvers av alle selskapene dine, i tillegg gir den en snarvei til alle forseglede dokumenter.

Organiser selskaper i porteføljer

Med den nye porteføljefunksjon kan dere nå organisere selskaper i egendefinerte grupper, for eksempel porteføljeselskaper eller forretningsområder. Når selskaper er gruppert blir det enklere å få tilgang til og oversikt over relevante dokumenter og signeringsprosesser for denne gruppen.

Administrer selskapshendelser i flere selskaper på en gang

Bli kjent med Porteføljehendelser. Nå kan du administrere like selskapshendelser, som godkjenning av årsregnskap eller endring av revisor, for mange selskaper på en gang. Denne funksjonen representerer starten på en omfattende effektivisering av selskapsprosesser for alle konsern og selskapsstrukturer som benytter dCompany.

Porteføljehendelser er i åpen beta, og vi er svært interesserte i å høre dine tilbakemeldinger og innspill til veien videre.

Alt du trenger for fortrinnsrettede emisjoner, rettede emisjoner og fondsemisjoner.

Dokumentroboten tar nå hånd om alt av innkallinger, protokoller, tegningsblanketter, allokering av aksjer, oppdatering av vedtekter og aksjeeierbok og innsending til Brønnøysundregistrene.

Nyheter og forbedringer av kapitalforhøyelser:

Elektronisk tegningsblankett: Hvis du ikke velger tegning i protokoll kan du nå dele et elektronisk tegningsskjema med tegnere. Skjemaet er individuelt tilpasset rettighetene per tegner og innsendte skjemaer oppdateres automatisk i allokeringsmodulen.

Allokering av aksjer: Når du har mottatt tegningsblanketter kan du nå justere antall aksjer per tegner før du oppdaterer aksjeeierboken.

Signering: Angi hvem som skal signere på vegne av indviduelle tegnere. Du kan også angi en felles signeringsfullmektig på vegne av alle tegnerne.

Vedtekter: Integrer egendefinerte endringer av vedtekter som en del av en kapitalforhøyelse.

Forhåndsvisning av tegning i protokoll: Når man ikke bruker elektronisk tegningsskjema, vil administratorer nå få en forhåndsvisning av vedtatt tegningsskjema i protokoll.

Dupliser prosjekter i Dokumentroboten

Det går nå raskere å ta utgangspunkt i et tidligere møte når du skal opprette nye innkallinger eller protokoller ved å bruke «dupliserings-funksjonen». Duplisering gjør det også mulig å lage prosjekt-maler til ulike formål, som du kan duplisere når du trenger dem. Tips: God navngivning av prosjekter gjør det enklere å gjenbruke dem ved en senere anledning.


Andre nyheter og forbedringer

Aksjeeierboken

  • Forbedret import-funksjon med bl.a. automatisk registrering av korrekt transaksjon når importen inneholder aksjer.
  • Importer og eksporter aksjeeierboken på en gitt dato tilbake i tid.
  • Endre dato på alle transaksjoner tilbake i tid (ikke bare den siste).
  • Slett transaksjoner tilbake i tid, og påfølgende transaksjoner blir automatisk oppdatert.

Nye transaksjoner:

  • Mor-datter fusjon
  • Likvidasjon
  • Annen overføring*

💡 Transaksjonen Annen overføring brukes der det verken er snakk om salg, gave eller arv. Typiske eksempler er der overføringen skjer ved fusjon eller fisjon av et selskap eller der overføringen skjer som tingsinnskudd (dvs. aksjene brukes som tingsinnskudd).

Dokumentrobot

  • Ny beslutning: Endre vedtekter.
  • Ny beslutning: Fravalg av revisor.
  • Redigere innkalling uten å sende på nytt.
  • Varsle styremedlemmer om endringer uten å sende ny innkalling.
  • Send styreprotokoll til gjennomsyn: Innhente tilbakemeldinger fra styret, observatører og eksterne rådgivere på utkast til protokoll.
  • Valgfri ekstratekst på dokumentnivå og for alle beslutningstyper.
  • Eksterne deltakere i styremøter inkluderes nå i protokoll.
  • Tilpass tekst i e-posten når du sender innkalling.
  • Forhåndsvisning av deltakerliste fra generalforsamlinger.
  • Fritt antall personer som signerer på protokoll fra generalforsamling.

Arkiv

  • Nytt styrearkiv: Styremedlemmer har lesetilgang og mappen Styremøter oppdateres automatisk med utsendte og signerte dokumenter.
  • Enklere å flytte dokumenter mellom mapper.

Signering

  • Raskere å innhente signaturer fra hele styret og/eller alle aksjonærer.
  • Tilpass tekst i e-poster når du sender dokumenter til signering.
  • Signer mange dokumenter på en gang.

Annet

  • Meldinger til aksjonærer: Sett styret på kopi.
  • Selskaper: Filtrer dine selskaper på administrasjon, styreverv og investeringer.